marți, 18 februarie 2014

Mica generozitate

In ultimii ani, atitudinea fata de cersitorie s-a innasprit, fie pentru ca multi sunt trimisi si banii primiti ajung in alte buzunare, devenind o forma de prostitutie umana care ma oboseste si sperie moral; fie ca nu sunt credibili, sunt nu au cu adevarat nevoie de un ban de mancare, ci de bautura/tigari etc, si sunt insistenti, aproape agresivi.

Recomand pt toti cei ce se simt generosi, filantropi, si plini de mila sa isi indrepte atentia catre alte categorii de oameni, sau un altfel de ajutor.

Toti ati vazut maturatorii de strada, gunoierii iarna cum sapa la zapada. Daca aveti timp, faceti o sticla de ceai/cafea, si oferiti-le cate un pahar fierbinte (sau un sandvish cald. ). Ia 10 minute de efort pt noi, pt acei oameni insa mult mai mult.

Acum ceva ani, visam periodic pe  bunicul meu, decedat. Am povestit familiei, si mi-au recomandat sa dau de pomana. Aaaaaa...cuum sa fac asta???? Mi s-a parut doar un alt ritual deplasat, asociat religiei, ce manipuleaza frica si teama de pedeapsa celor de pe luma cealalta. Pana intr-o zi, cand intr-un colt de piata  vad o batrana vanzand cateva legaturi de verdeata dintr-o sacosa veche. Am scos sticla de ulei cumparata si i-am intins-o, pe cat de politicos am vrut sa fiu.

In ultimii ani am vazut si o alta fata a ajutorului: voluntariatul. Eu urmaresc fundatia Ana si Copiii ce are nevoie periodic de un mic ajutor material:  in mancare /bonuri de masa/ caiete /carti  dar si de oameni care au rabdare sa lucreze cu acei copii in pragul abandonului scolar, si sa ii ajute la teme, ii invete un hobby, si de ce nu, o viitoare meserie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...