sâmbătă, 17 mai 2014

Cate borcane salvez anual.

O sa incerc sa evaluez nr de borcane din casa carora le-am dat o noua intrebuintare. Dupa regula lui Caragiale 2 la primarie, 2 la prefectura etc. totalizez 8 borcane cu filet in dulapul de alimente:  2 pt cele 2 tipuri de orez, 1 pt couscous, 2 pt sare (unul cu sare fina, unul cu sare mare si arome), 1 pt linte, 1 pt malai, 1 pt gris. Toate cu filet bine  infipt in cap pentru ca nu sunt inalta, dar sunt experta in a-mi varsa continut de pungi in par. Pentru condimente am ales sa cumpar borcanash separate, din motive estetice (sau mai exact, pt ca asa am vrut eu :D ) .
La gemuri folosesc cateva borcane de 400-800gr. Periodic le schimb capacele cand incep sa rugineasca. Estimez 7-10 borcane pe an salvate. Mai am 5-8 borcane in care tin mierea( o cumpar si transport in bidoane de plastic de la mierar, apoi o rastorn, si cantaresc si etichetez in borcane de sticla).
Mai am borcan in frigider cu maia.
Mai am 2 -3 borcane in congelator cu resturi de mancare/ zama de oase.
Mai am (am avut) 2 borcane de germinat - le-am dus la pubela de reciclat pt ca ... sunt mama denaturata si germenii au inceput sa mucegaiasca.
Mai am borcanele mari de 1.5kg pt muraturi: 5. Acestea le-am cerut de la vecine, le schimb periodic capacele, dar rezista de cativa ani.
Mai am un borcanel mic in care imi prepar experimentele din cosmetica handmade (dar nu fac prea des).

Incerc sa fac un bilant anual: aprox. 30 borcane salvate (cele multi-anuale nu le cronometrez aici).Totalul la costurile anuale: nu stiu cat costa un borcan nou, estimez 1-2 lei,  functie de dimensiuni. Total: 30-40 lei. O carte.

De partea cealalta sunt borcanele aruncate lunar. Luna asta arunc 3 borcane: de la un compot de visine si 2 de la gem cu capac ruginit si format special; le duc la containerul de reciclat sticla.  Nu le-am gasit utilitate, sunt borcane cu gura stransa, greu de manevrat/introdus/scos. Anual duc la pubela de reciclat peste 40 borcane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...