marți, 17 noiembrie 2015

Shoe Box

Revine actiunea Shoe Box: una din cele mai frumoase actiuni de ajutorare a copilasilor in situatie dificila.
Pentru cine nu stie, este un grup (nici macar asociatie) ce aduna mici pachetele (amenajate in cutii de pantofi) si le impart la copiii in nevoie. Ideea e de multi ani, nu romanii au inventat-o, dar putem sa o aplicam.
Participanti: profesori/ educatori/asistenti sociali/ preoti din Romania.  Cadourile sunt pregatite din toate colturile tarii/lumii de oameni ca noi, colectate de voluntari si livrate de voluntari.
Ce am planuit sa fac:
- cer cutii de pantofi la magazinele de incaltaminte (am fost dimineata si rugat sa imi adune, apoi seara sa preiau cutiile)
- impachetez cutiile si capacele cu hartie colorata; eu voi refolosi niste hartie din casa; pe cea alba o voi desena si colora
- pregatesc cutiile pe varste/gen, si lipesc un post-it /eticheta pe segmentul de varsta
- in cutii pun asa:
    - cate 1-2 jucarii (copilul a donat cateva din plusuri)
    - cate o carte din cele ce nu le mai folosim
    - poate cate o papusa de la copilul din dotare (o sa le cos si haine la papusi ca sunt in fundul gol papusile)
    - cate o periuta de dinti (iau pachete de 5-10 periute)
    - daca gasesc pret bun si cate o pasta de dinti
    - cateva ciocolate /biscuiti de fiecare cutie
    - cate o poseta/gentute potrivite de fetita, ce nu le-am folosit
    - cate o haina noua de la copil (ce nu le-am folosit), sau ceva nou cusute de mine
    - pentru copiii mai mari si un tricou/bluza, si cate un sapun (credeti ca e deplasat?? )
    - micile jucarii adunate din pachete/pungi gen: ou kinder etc.
Idei de anii trecuti:
    - tricotat fulare, caciuli, jambiere
    - carti de copii
    - pixuri si creioane si culori ce zac in casa si la birou
    - caiete si carti de colorat
    - cumparat seturi de manusi si pus cate o pereche
Ceva nou anul asta: o mica felicitare/un card cu urari de bine. Cu desene si inimioare.
   
Nu pun produse perisabile (banane, portocale, etc). Nu pun ceva greu. Nici ceva sa se sparga. Pun 3-5 elemente intr-o cutie -consider ca sunt suficiente.   

4 comentarii:

  1. eu planuiam sa trimit si unei domnisoare de 15-16 ani sio vroiam sa adaug chiar si o carticica (bine descarcata de pe net si imprimata) despre reproductie si viata sexuala; insa jumatatea mi-a zis mai bine nu, sa nu interpreteze parintii fetei ca cine stie ce idei bag in capul fetei :)

    eu n-am acces la carti in romana asa ca o sa ma orientez catre carti de colorat, ai vreo idee de unde pot cumpara?

    de pijamale ce zici? crezi ca e o idee buna sa adaug asta in cutii?

    RăspundețiȘtergere
  2. Din ce stiu, ShowBox este pentru varsta 2-14 ani. Asa ca da, e mult o carte de educatie sexuala, dar in ultimii ani se face in scolile (liceele romanesti). Problema ramane la cei ce abandoneaza scoala de la 12-14 ani si nu ajung la asemenea ore....
    Eu am cutii de incaltaminte mici, nu intra pijamale, ci chestii mici..... dar cred ca merge sa pui pentru o fetita de 14 ani.
    Carti de colorat gasesti si la Zeeman, si la Trafic, pret in jur de 1 euro bucata.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu pe site-ul lor am vazut ca e pana la 18 ani...
    dar o sa ma reorientez pt maxim 14 - am bijouri, crezi ca e deplasat sa pun asa ceva in cutie, nu sunt din materiale pretioase, sunt din plastic

    RăspundețiȘtergere
  4. bijuteriile or sa fie bine apreciate de fetite! Ma uit la fiica mea cu ce drag se joaca! Ia sa vad daca avem ceva ce zace pe acolo, sau daca putem sa facem noi ceva.
    O sa mai verific asta cu varsta, eu am zis de cifra de 2-14 ani ca asa imi aduc aminte de anii trecuti, dar e posibil sa ai tu dreptate!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...