marți, 1 septembrie 2015

Inflatia si pensionarea


Am adunat aceste 2 nebuloase ale bugetului pt ca se leaga si una afecteaza pe cealalta. Daca pt fiscalitate si pentru  datorii, primii  2  factori destabilizatori  se poate actiona strict si pas cu pas, la astealalte 2 .... ne ia valul.
Inflatia e o problema pt unii minora, dar pt un buget mic e o problema. Cand calculele sunt detaliate si la limita, o crestere a pretului motorinei sau costurilor scolilor de ex. poate duce la pierderea profitului unei firme dar si in situatia unei familii de a renunta la masina/studii. Sa nu uitam perioada de inflatie galopanta, unde tin minte ca banii care ii puneam deoparte peste 2 luni nu imi mai foloseau la mare lucru... daca nu e inteleasa si se jongleaza corect cu ea, inflatia poate distruge business-uri dar si bugete.
Cea mai buna metoda de anihilare a inflatiei e achizitionarea de bunuri si nu a tine banii la cerceaf. Aurul si argintul sunt solutia cea mai la indemana, dar si obiecte de arta, imobile(apartament, sediu de magazin/firma, teren arabil etc - acestea din chirii pot deveni active si pot produce bine),  ar fi  singurele  solutii ce imi vin in minte. Mai stiti si altele?

Cel mai rau afectat de inflatie sunt fondurile de economii pe termen lung: si mai exact pensia. Chiar daca marile firme/investitori ne promit ca fondurile de pensie private sunt sigure si cele mai cele, dupa ce am calculat costurile adiacente contribuirii la o pensie facultativa, cred ca mai bine pot investi singura. Nu am incredere sa dau banii sa mi-i gestioneze o terta persoana ce vizibil ascunde anumite informatii asa ca varianta de investitie ramane tot cea mai stabila.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...