marți, 14 aprilie 2015

Cum imi structurez ziua?


Dupa o discutie cu Iulia si IuliaBe  pe economisim.info , am decis sa scriu  si sa imi exemplific traseul unei structuri.
Am aceeasi intrebare de colegi si prieteni: cum imi structurez ziua ca femeie cu job full time, copil cu  teme + joaca, cursuri online, fiind singura menajera si singura la cratita din casa, pasionata de mini-gradina , hand made, citit, chat cu fetele :)

Intradevar, in ultimii ani muncesc mai mult si asta nu inseamna ca am mai multe lucruri terminate ci mai multe neterminate- asa ca marea mea evolutie interioara a fost sa accept ca nu pot sa mi le fac pe toate si perfect asa cum le vizualizez in capul eu.
Asa ca... nu stiu altii cum sunt dat eu am nevoie de planificat, si asta   si pt treburile casnice, si pt ce fac la job.

Sunt curioasa daca regulile mele se potrivesc oricarui tip de job/viata/om/tara, asa ca o sa va rog sa imi raspundeti.

Pasi urmariti sunt:
1. accept ca nu pot sa le fac pe toate, nu pot sa le fac perfect (brrr, stiu, e greu sa accept ca nu sunt perfecta)
2. imi scriu o lista si o tin la vedere (sunt maestra in a pierde listele, dar acum imi dau seama si ca o lista pierduta ma ajuta ca mi-am reevaluat gandurile..)
3. prima data fac ce este urgent(semnat un contract etc) sau ce este blocant pentru alte taskuri
4. fac mai intai task-urile cu impactul cel mai mare
5. tin lista aproape sa ma ajute in a ma concentra, si a nu pierde timpul - a privire pe ea ma ajuta sa stiu ce urmeaza.
6. urmaresc tehnica pomodori(la fiecare 30min o pauza desi unii zic ca e suficient la 1 ora si jumatate) - asa ca imi programez si pauzele
7. alternez taskurile - cele care nu imi plac cu cele care imi plac
8. cand fac ceva care nu imi place procesul, ma gandesc la beneficiile rezultatului (nu imi place sa spal geamuri dar imi plac geamuri curate)
9. eficientizez drumurile si cumparaturile, reduc timpul petrecut in supermarketuri si mai ales reduc timpul piiieerdut aiurea :)
10. cand sunt obosita/ in stare de leneveala imi fac taskurile usoare, nu cele enervante. Sau ar trebui sa ma iau de alea enervante ca ele sigur ma trezesc mai ceva ca o cafeluta :)
11. una pe rand. Cand ma concentrez pe 10 chestii, le fac varza. Deci cate una.
12. ies afara. Da, si pe ploaie 5 min afara(un drum la posta) sau doar de stat in soare si facut cateva exercitii de streching/sau ras cu colegii fac mai bine decat o pauza pe facebook/citit mail etc.
13. (ToDo - nu il respect, dar fac eforturi sa imi intre in rutine) dupa ce termin un task,as vrea sa imi iau cateva min sa il analizez si sa ma laud singura. Nu reusesc mereu sa imi iau aceste minute, dar de cateva ori mi-am dat seama astfel ca ar mai avea nevoie de putin efort sa iasa perfect.

6 comentarii:

  1. Off topic: sunt Delia, pe aici cu nick-name-ul de pe forumuri.

    On topic: ti-am citit programul cu mare atentie. Probabil ca la tine merge asa, la mine nu prea, caci de multe ori nici eu numai stiu cand sunt acasa, cand sunt la munca. Este un haos complet in viata mea, prietenii si sotul ma intreaba cu o luna inainte de programul meu cand isi doresc o iesire impreuna cu mine:)) Am ajuns la punctul in care fac o gramada de treburi de la 5.00 dimineata cand ma trezesc pana la 23.00 ora de culcare. Si, recapituland in gand ziua, imi dau seama ca puteam si mai bine, si mai mult, de parca nimic din ce fac nu este multumitor sau suficient.

    Am lista de to-do in fiecare dimineata, la munca fac cele importante, insa mereu apar urgente. Si deja a inceput sa-mi dispara entuziasmul de-acum cativa ani. Abia astept cate o zi libera acasa in care doar sa stau/ sa lenevesc/sa dorm. Bineinteles ca nu am cum! :)) Mi-am scos articole motivationale, ma laud singura in gand, imi enumar realizarile, insa ajung la acelasi lucru: sunt INSUFICIENTE, puteam mai mult, puteam mai bine. Celalalt cum poate/cum face/cum reuseste? Eu de ce nu pot? Si nu vorbesc doar de realizari financiare, ci si strict de familie sau de profesie. Am impresia ca uneori ma subminez singura. Insa imi dau palme in oglinda, imi zic in gand ca sunt o mare proasta si asta este! trebuie sa ma mai destept pentru viitor. Nu ma ajuta nici faptul ca marile suturi vin din partea sotului: cel mai mare critic al meu si un vesnic perfectionist.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu imi petrec doar 9 ore la munca ziua, iar structurarea imi ajuta si la munca dar mai ales acasa.
      Cred ca e foarte important sa fiu multumita de mine, mult sau putin, bine sau nu - lucrurile facute sunt deciziile mele.

      Ștergere
  2. eu ma trezesc la 6; beau cafeaua cu sotul si dupa aia fiecare cu programul lui - cand lucrez de acasa ma si apuc de treaba pt ca dimineata dau randament maxim, la 12 sunt deja satula de treaba si deobicei am facut deja 80% din ce aveam pe ordinea de zi; intre taskuri mai citesc un post, mai las un comentariu :) ma destreseaza, am obiceiul asta de cand lucram la teza de doc si cititul a ceva usor ma relaxa ff tare
    pt job - eu functionez cu TO DO-uri - scrise pe agenda, de la cele ff imp care cele mai putin imp, insa am si zile cand energia mea are un foarte mare low level si reportez multe taskuri pt ziua urmatoare; nu ma ingrijorez insa, sunt asa de cand sunt in campul muncii, stiu ca am zile excelente si altele mai putin
    pt acasa - de asemenea, liste si taskuri, acum deocamdata profit ca am zile cand pot lucra de acsa, asa ca atunci cand mai fac cate o pauza mai pot face una alta prin casa, gen spalat geamurile la camera de dormit sau sa dau cu un aspirator in pauza de masa:), in curand s-ar putea sa nu imi mai permi luxul asta si ma gandesc cu groaza ca va tb sa ma re-organizez si chiar sa imi sacrific parte din sambata pt unele taskuri menagere - aici insa am noroc ca imi implic si jumatatea, nu face el ca mine :) dar tot e mai bun decat nimic
    Iulia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pt mine a fost o evolutie colosala sa invat sa imi scriu taskurile... m-a ajutat practic sa le scot din cap!!

      Ștergere
  3. Programul meu zilnic presupune muuultaaaa vreme pierduta, chiar sa incerc sa fac si eu o schema cu ziua mea, am mare noroc cu memoria si cu faptul ca pot desfasura actiuni uriase de organizare exclusiv in mintea mea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine deja ma lasa memoria... asa ca scrisul a ajuta. In plus, in loc sa imi aduc aminte seara 10 chestii de facut pt a 2a zi, am una singura: sa gasesc hartia.........

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...