sâmbătă, 25 aprilie 2015

Program de educatie financiara: cititi eticheta produsului


Cand cumpar ceva: citesc eticheta inainte de a cumpara. E dreptul meu sa stiu pe ce dau banii. Deseori cand citesc ajung sa imi dau seama ca...nu vreau acele e-uri :) . Stop cumparat compulsiv, stop luat si pus in cos, stop luat la recomandarea vanzatoarei: mai intai citesc si stiu ce cumpar.
La produsele de baza ce le iau constant (detergent de rufe, faina, etc) stiu eticheta deja ( nu schimb nici mgazinul, nici firma sau produsul) - dar la un produs nou am dreptul sa imi arunc ochii pe eticheta si sa vad ingredientele.
La cofetarie avem dreptul sa intrebam din ce sunt facute!
La cosmetica imi intreb doctorita ce creme imi pune pe fata si cu ce sunt facute si pot citi inainte prospectul.
La medic am dreptul sa cer intai prospectul si informatii despre efecte secundare, alternative,si apoi sa decid daca iau sau nu medicamentul.

E dreptul meu, sunt banii mei.

Un comentariu:

  1. E important sa citim dar si sa intelegem despre ce e vorba. In urma cu ceva vreme am fost cu soacra la piata si voia sa-si cumpere un covor. Vanzatorul ii spunea ca e natural, nu e nimic artificial in covorul respectiv si-l lauda pana la cer. Eu m-am uitat pe eticheta si era scris "100% Poliester" si i-am atras atentia vanzatorului. La care el, catre soacra: "Vedeti, v-am spus ca nu e de plastic!" :))
    Este un exemplu pe care il evoc mereu atunci cand vreun tanar ma sau se intreaba ce rost are sa invete una sau alta la scoala.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...