luni, 13 iulie 2015

Cum scapam de musculitele de fructe (betivance)

De cand gradinaresc pe balcon am ajuns sa am din ce in ce mai multe musculite de fructe. La inceput au ajuns eclozand din ouale aduse de fructe si legume, dar si-au gasit mediu prielnic fie la cosul de gunoi (il duc maxim o data pe saptamana), fie la fructele din fructiera, fie la lada de compost, dar si pe frunzele unor legume sau flori.
Cel mai rau a fost cand am pus visinele din compot cu zahar in lada de compost: acolo si-au facut ele de petrecere. Apoi am reusit sa le tin sub control, dar nu sa le elimin:
-capac la gunoi
-prosopel peste fructe
-lada de la compost inchisa/acoperita cat mai bine

Degeaba. Nimic nu e ermetic la mine. Asa ca am inceput sa incerc tot felul de solutii de starpit musculitele astea.... si cele mai eficiente au fost:
- paharul cu fructe si otet
-vasul cu apa si drojdie.


Sa detaliez ce am in prima poza: un vas cu fructe, otet, si celofan peste. Celofanul e perforat cu furculita pt a permite musculitelor sa intre dar nu sa iasa. Si functioneaza!!! victimele se vad cum bazaie pe acolo, multe mor.

In poza  a 2 a este o sticla taiata pe jumatate, partea de sus e intoarsa si asa au pe unde intra dar nu le mai iese iesirea musculitelor; iar ca atractie am facut o solutie de zahar, apa si drojdie. Degajarea de CO2 le atrage ca pe muste la bautura, si acolo le e sfarsitul :)
Peste o saptamana merge schimbat solutia de atractie si pus iar.

Per total deja e vizibil ca am mai putine musculite.

Alte variante incercate au fost:
-detergent de vase cu otet = zeo muste picate
-solutie de otet si stropit peste tot= zero muste picate dar 3 nasuri protesteaza

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...