marți, 28 iulie 2015

Re-utilizare

Din cei 3 R din casa mea: Reciclare, Reutilizare, Refuzare, cu ceva timp in urma am re-verificat dulapurile si extras ce nu am purtat de peste 1 an. Ei bine, am gasit un plover (ce cauta acolo, nu stiu) ce nu l-am imbracat niciodata pt ca nu imi placea si l-am transformat in jacheta. Ploverul mi se parea fad in plus m-am ingrasat asa ca tzipa pe burta mea..



(poza e de pe net, nu e culoarea reala)

Ce i-am facut: o taietura pe verticala (apoi intarita cu material pe dos), 2 nasturi sub sani, si niste frunze aplicate pt a ii da putina viata.


Si mai jos este o fosta esarfa  niciodata utilizata (deja am prea multe) care a devenit o bluza -croiala taraneasca:






Si uite asa mi-am reechilibrat  sifonierul si cheltuit 0 bani, doar vreo 3-4 ore de munca.
Dupa asta mi-am dat seama ca am o gramada de esarfe pe care nu le-am triat. Inca.

14 comentarii:

  1. Ce tare-i faza cu esarfa!! Banuiesc ca era destul de lata/lunga de ai putut-o transforma in bluza. Eu n-am asa ceva, din pacate, toate mi-s scurte si inguste :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o esarfa lata de 50cm e suficienta pt a face fata. Dintr-o esarfa de 1m si latime 50 cm iese o bluza fara maneci. Daca are aproape 2 m, ramane si de maneci.
      Pentru simplitaly care este migniona, ies 2 bluze din aceeasi esarfa :))))))))))))))))))))))

      Ștergere
    2. amu am vazut ce-ai scris! din dimensiunile date imi iese si de-un pantalon :))

      Ștergere
  2. m-ar interesa croiala taraneasca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite aici cateva adunate: https://www.pinterest.com/traceable/sewing-peasant-dress-inspiration/
      Croiala e simpla: fara talie, manecile si fata/spate niste dreptunghiuri (ba chiar am gasit si formula: patrate de 50cm).
      Ce fac eu in plus la umere: suprapun maneca cu umarul corespunzator si ii tai coltul de sus intr-o o forma usor curbata (dar merge si linie oblica), astfel ca in final, la gat, acolo unde cos circular, este mai mica putin.

      2 ore de munca - si orice poate fi reutilizat asa: se pot combina si materiale diferite - textura sa fie asemanatoare.

      Ștergere
  3. si am inlocuit 2 lucruri aruncate prin casa in 2 lucruri utilizabile. Gratis.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce-mi place cuvantul "gratis!" :) mai scrie-l <3

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce faina esti!!!! Imi placi la nebunie, pari o copilita (sper ca nu te superi!)

    Sunt dragute si ideile, eu sunt antitalent la lucrul manual, insa apreciez orice efort de genul acesta. Ma bucur ca ne-ai dat astfel prilejul sa te cunoastem si sa te vedem!

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, da, esti talentata ! Eu mi-am facut un caftan de plaja dintr-o esarfa, dar bluza ta arata muuult mai bine. Imi dai idei :) Nu de alta, dar am o gramada de esarfe, primite majoritatea, si tare mi-ar place sa fac ceva cu ele. O sa studiez problema :) Merci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc de complimente.
      Ce am mai facut din esarfe ( mai ales din alea agatzate la colturi in fermoarul de la geaca): fuste la copila facute in 2 feluri: fie din dreptunghi cu elastic pe partea mai lata, fie 2 patrate suprapuse si gaura pi shentru; sau le-am pus 2 diferite una peste alta si cusut si astfel a devenit una multi colora si mai groasa; fie scos fasii si facut mici decoratiuni la o alta bluza/fusta.
      La noi esarfele sunt consumabile, ne plictisim repede, si mai ales papusile vor altele si altele :)))

      Ștergere
    2. Daca as avea fete :) La noi e vesnica problema sa scurtam pantalonii, fiindca i-am rupt in genunchi :)

      Ștergere
    3. si eu scurtai vara asta 5 perechi de colanti. La pantaloni am peticit baiatului unei prietene 10 perechi de blugi :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...