marți, 24 februarie 2015

Cum investesc in metale pretioase

Printre articolele online citesc unul despre argint, cum ca minele estimeaza ca termina rezervele in 15 ani si ca pretul in ultimii 50 ani a crescut de 5 ori. Probabil inca un articol platit, dar mi-a suras investitia in argint si imaginatia a inceput sa zburde avand numai idei pozitive:  pot cumpara lunar 5-50gr - fix de cat am, le pot stoca in casa/seif din banca, le pot vinde imediat la nevoie.  Iar daca sunt descurcareata pot gasi si mai ieftin sau bijuterii de calitate.
Stop.
Investitiile nu le fac dupa cum visez.
Dupa cateva zile am inceput sa studiez.
Pasi efectuati au fost:
1. sa inteleg la ce e folosit argintul si cat e de necesar: medicina, electronica fina: telefoane etc.
2. cine dicteaza pretul? Raportul dintre cerere si productie. Ei, dar cum se prezinta astazi cererea de argint? China are cea mai mare cerere.
3. cat este in suprateran si cat e in gunoaie /la populatie: nu se stie. 20% din argint este recuperat/reciclat. Si cifra e in crestere.
 4. apoi am inceput sa urmaresc cateva grafice si evolutii.

Pentru inceput, am cautat evolutia pe ultima luna.


Apoi pe ultimul an.


Apoi pe ultimii 25 ani:















 Cum interpretez graficele? pai... In ultimul an pretul este in scadere. In ultimii 25 ani per total pretul s-a triplat, dar ... acum tot in scadere e.

Care e concluzia?  In cateva ore am inteles cum sa NU investesc in argint pe termen lung si ca subiectul trebuie aprofundat ca am multe lucruri neintelese.
Am ramas insa cu o nelamurire: ce a fost in 2010 de a crescut pretul exponential?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...