joi, 16 aprilie 2015

Idei pentru meniul de la munca dar si de acasa

Un lucru foarte scump pentru mine este mancatul in oras/ deplasare asa ca am decis sa imi pregatesc pachetele cat mai des posibil.
Cateva din meniurile alese pt caserola la munca:
-sandvish cu omleta si verdeata/castravete/ardei.
-salata de orez fiert, fasole, ciuperci, salata verde
-salata de cartofi, salata verde, praz (optional), ardei sau castravete
-tabuleh: bulgur cu patrunjel, rosii, ulei de masline, branza feta/telemea
-salata de avocado cu branza telemea si salata verde si ridichi
-drob cu mulya verdeata, portionat si congelat - scot cate o portie langa salate
-telina si morcovi fierti - dressing de salata

Pt  mic dejun: uneori il sar, dar de obicei e smoothie/lapte/branza/humus/pate de ficat/pasta de peste. Pt cine fac friptura la tava pt   2 3 4 zile, si supe/borsuri, unde urmaresc  legumele ieftine de sezon. De ex. iarna am supa crema de telina, supa crema de morcovi, supa de linte, bors de sfecla rosie, etc iar primavara urzici culese de mine etc

Imi fac meniu vineri pentru toata saptamana, ma uit ce ingrediente imi lipsesc, scriu lista de cumparaturi si cantitatile si merg cu ea in mana.  Profit de oferte doar pt fructe, acestea  le avem din belsug (5 -10kg). Excesul de legume il congelez/portionez si va intra la urmatoarea salata sau daca e congelat la urmatoarea supa ( fac rar asta, dar daca stiu ca plec/ nu gatesc 1 sapt prefer sa congelez decat sa arunc).

Imi pastrez mereu in congelator ceva... rapid de gatit fix pentru momentele cand sunt in pana de idei: fasole fiarta, peste portionat, creveti, bucati de quiche sau de drob imi salveaza deplasarile etc

2 comentarii:

  1. humus, pasta de peste, pasta/pate de ciuperci si de cele mai multe ori ce am avut la cina in ziua precedenta - daca am facut paste, fac mai multe sa fie sit pt pachetul de a doua zi
    cand sunt in pana de idei sau nu a ramasnimic de la cina inventez salate fie cu quinoa, mei, naut, fasole, linte branza feta, rosii sau rosi uscate iarna, masline, porumb, creveti, andive, oua, msline etc - ingredientele astea incerc sa le am in permanenta in casa astfel incat sa pot apela oricand la ele
    iulia

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte bune idei de meniu. La unele dintre ele am cautat chiar reteta. Eu nu mananc mic dejun de fel (poate la sfarsit de saptamana in familie). La munca mananc rar: o felie de paine cu zacusca/branza/ardei. Carne nu mananc, caci nu ma omor dupa ea. Acasa sunt adepta supelor. Copilul este extrem de mofturos: mananca cu placere doar 5 feluri de mancare, Ma costa mai putin hrana lui decat a mea: biscuiti, mere/banane, branza facuta in casa din lapte de la tarani, iaurt danonino desert, o supa zeama goala cu 2-3 felii de paine, piure/orez cu 50 gr de carne/crenvusti/1-2 oua. In zilele bune accepta si ficat de pui. Ciocolata nu-i dau, chit ca am cu kilogramele in casa. Eventual chec/briose facute cu bunica'sa.
    Sotul, in schimb, mananca de toate si bine. Insa este plecat cam 4 zile pe saptamana, zile in care firma ii deconteaza mesele. Acasa il mai pacalesc cu supa crema de legume, o tocanita cu de toate, orez sarbesc. Mai avem si noi derapajele nostre culinare: cascaval/salam/peste/pate, insa sunt ale sotului si se intampla cam o data la luna. Nu am cheltuit niciodata foarte mult pe mancare.
    Delia

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...