marți, 21 aprilie 2015

Simplificarea sifonierului si a imbracatului

De cand am redus spatiul din dulap alocat hainelor mele mi s-a simplificat  si  viata dar si dificultatea deciderii din fiecare dimineata.
Ce am eliminat:
-hainele inca cu eticheta
-hainele ce nu imi mai vin (ca poate o sa mai in revin in forma de acum ceva ani)
-hainele ce le consider urate
-hainele ce nu le-am mai purtat de peste 1 an
-haine ce nu ma caracterizeaza, ce nu am cu ce le combina, ce nu as avea ocazia sa le port curand
Cel mai greu a fost sa  incep aceasta triere, practic dificultatea a fost  sa renunt la atachamentele emotionale:
blugii din facultate (ape care am terminat-o de 14 ani...)  sau tricoul cu buric la vedere de dinainte de sarcina etc.
Pentru a face trecerea mai usoara am pus totul  in saci pentru cateva saptamani si nu, nu m -am razgandit si nici nu am simtit lipsa vreuneia.
Dupa o perioada am reluat sacii la triat: o parte au devenit carpe de menaj, o alta parte am donat.
Dupa alte cateva saptamani am reexaminat sifonierul si eliminat hainele cu amintiri dureroase, triste. Decizie buna de altfel.

Astazi am asa:
-2 perechi de pantaloni similari si un blug
-3 fuste
-2 rochii
-10 tricouri cu maneca scurta sau lunga
-3 camasi
-5 plovere(cu sau fara nasturi)
-4 geci (de iarna, toamna/primavara, 2 de ploaie de vara/toamna)
-2 pantofi,1 adidas, 2 ghete de iarna, cizme de cauciuc, sandale

Ce am castigat? timp.
Consum mult mai putin timp cu spalat/asezat/ordonat in sifonier
Consum mult mai putin timp cu shopping.
Consum mult mai putin timp cu decisul vestimentatiei/tinutei/asortatul lor.
Astazi imi pregatesc haine pt  cateva  zile, si fac asta in fiecare duminica seara in ideea de a-mi usura 
diminetile( si fac aceleasi pregatiri pt copil). Am o garderoba ce intra in 2 rafturi de sifonier, mai simpla si mai putine alegeri. La haine, varietatea nu este condimentul ce il caut - simplitatea mi-e mai aproape de suflet.


6 comentarii:

  1. ieri am dus la oxfam inca o sacosa mare cu haine, mi-au ramas si mai putine decat aveam, sotul ma tot bate la cap ca trebuie sa imi mai cumpar, eu astept insa cu incapatanare soldurile :); mai am cateva in stare escelenta pe care vreau sa le pun pe 2ememain
    stau prost la fuste si la camasi (am doar o fusta), insa am pus ochii la oxfam pe 2 tare dragute cu doar 4 euro bucata; mai stau 2-3 zile sa vad de mi-o fi gandul la ele, daca tot imi e, merg si le iau (daca imi vin)
    in rest am mai multi pantaloni decat tine (vreo 7 perechi -si de iarna si de vara, si 3 blugi), pantofi (vreo 5 perechi, inclusiv cu toc), am dresuri de 50 si 70 DEN de aproape toate culorile, dar in schimb n-am cizme de cauciuc :)))
    si mie imi place cand sifonierul e aerisit, cand o fi vreo zi mai intunecata si ploioasa ma bate gandul sa compun tinute si sa le fac poze si sa le lipesc pe usa sifonierului, asta m-ar ajuta in zilele cand n-am inspiratie, doar ca mi-e c-am lene sa le insir pe pat, sa fac poze, sa le strang etc
    dar la sot cum stai??? al meu are doar vreo 20 de tricouri :)))) si n-am ce tria, ca toate sunt in stare fff buna, nu vrea sa renunte la ele, nu mai vb de camasi, a inceput sa poarte camasi la plimbare, in padure, ca belgienii :)))
    Iulia



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ma bag la el, ca iese cu scandal - e genul de baba colectionara. Avea vreo 20 camasi si tot ii cer pe alea roz si mov ce sunt prea mari/mici sa mi le dea sa le tai/cos - si el nu si nu :)))))))))

      Ștergere
  2. Ce faina ideea, eu tin haine de ani de zile si nu ma pot desparti de ele.
    La copilul mic ma infiintez in prima zi de solduri la un magazin fain de haine pentru copii si iau de acolo tot ce-i lipseste, dar tot are mai multe decit i-ar trebui.
    Sotul daca n-ar avea haine de servici (costume, camasi pe care le poarta pina i se rup la mineci si la guler) e cam la acelasi nivel de simplificare ca tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la copil imi repet( si o sa imi scriu pe frigider ca nu cumva sa uit asta!!!) ca are suficiente haine, suficiente incaltari. Am tendinta de a profita de solduri si lua inca o pereche mai mare, si cand am triat acum am gasit suficiente pt vara asta.

      Ștergere
  3. uite la capitolul asta sunt orie altceva dar nu simpla sau minimalista. Am dulapurile burdusite. Cred ca am avut vreo trauma legata de haine cand am fost copil si nu reusesc sa ma despart de ele. Deocamdata le tin in ordine fara mari eforturi insa e clar ca nu folosesc nici macar 20% din ceea ce am in dulap si mai e clar si faptul ca, in mod sigur nici nu mai stiu ca am multe din hainele ce zac acolo.
    Cat de curand (adica dupa ce ne mutam in noua casa) o sa incep sa aplic proiectul 333 (http://theproject333.com/) sa vad cum iese. Mai trebuie sa studiez inca tema asta. Poate ca o consiliere psihologica m-ar putea ajuta sa ies din situatia asta, ar fi si asta de incercat. Deocamdata cantitatea de haine ce o am nu ma deranjeaza si nu ma incurca ci imi da o senzatie de confort. Sau poate e doar o iluzie, cine stie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa ai o mica deraiere nu mi se pare grav. Eu o am la curatenie - fiecare are locul lui de dezmatz. Am ales sa triez sifonierul pt ca m-am tot mutat - si mi se parea aiurea sa cumpar inca un sifonier pt niste lucruri ce nu le folosesc, adica .... dulap pt vechituri.

      si nu uita, fiecare om are micile lui obsesii. Unele isi cumpara pantofi :) eu carti si flori in jardiniere, altele cosmetice etc.etc.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...