marți, 7 iulie 2015

De ce consum apa de la chiuveta, filtrata prin cana


Calin de la SanatosVoios a scris de aceeasi problema: ce apa la sticla e buna. Eu am cumparat prima cana Brita pt ca imi era foarte dificil sa cumpar si transport apa de la supermarket. Apoi am descoperit ca la gust este la fel de buna ca o apa imbuteliata scumpa. Apoi cand am inceput sa fierb si apa pt ceai/oua in apa filtrata am remarcat ca a disparut calcarul de pe vasele de mancare.
In plus, problema stocarii in casa si recliclarii  s-a redus. Nu desfiintat pt ca da, mai iau sticle de apa imbuteliata dar iau cateva sticle mici 1 data la cateva saptamani/luni si le refolosesc. Am prin casa vreo 10 sticle unele cred ca le am de 2-3 luni, iar unele cu care ne jucam. Practic deseurile de plastic s-au redus cu peste 90%.

Zilele trecute am vazut un filmulet american pe tema asta si mi-am dat seama ca nu am facut un calcul corect: pretul. Deci inainte cumparam 4-5 baxuri de 2l de apa pe luna.  Astazi schimb doar un cartus de filtru pe luna (de fapt il schimb la 5-6 saptamani ca nu vad nicio diferenta la gust si nici la calcar). Practic cheltuielile au scazut la 1/4 iar calitatea apei a crescut pt ca apa filtrata o folosesc si la gatit. Plus timp mai mult pt mine si hobby-uri.

Am mai multi bani? A, nu. Dar am mai multi bani de mers in concediu.

https://www.youtube.com/watch?t=337&v=rKE0G70LFYM


7 comentarii:

  1. Interesante povesti, ore cat v-a mai dura?

    Here is my site - Taxa Auto

    RăspundețiȘtergere
  2. e drept, eu am avantajul orasului ... pentru voi ramane siguranta cumpararii apei imbuteliate.

    In satele de munte mai erau si izvoare cu apa clara, usor minerala - pe insula voastra sunt?

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e, avem atatea servicii la botul calului incat incepem sa credem ca ni se cuvin si nu realizam cat de comozi suntem pana nu le pierdem.
    Eu am crescut la tara cu fantana si curentul in picaj (ultima casa din sat, deci capat de retea, daca suda vreun satean pe traseu...adio :) ). La apa de consum foloseam fantana da la apa de baut mergeam la o casa vecina pt cate o galeata (avea fantana de mare adancime). Pe munte insa am vazut niste straini cu un sistem de filtrare apa adus in rucsac.

    La curent electric, exista alternative si e bine de studiat: generator electric, panouri voltaice etc. cele de-a 2lea fiind o solutie numai ziua, dar pretul a scazut mult iar in unele tari reteaua de curent preia excesul contra cost. Stiu ca Grecia trece printr-o perioada grea, iar daca iese din zona euro va ajunge fix in Romania anilor 1980-2000 - asa ca solutiile alternative, ieftine si simple vor fi la indemana. Noi romanii avem experienta si suntem inventivi.

    RăspundețiȘtergere
  4. WOW, pe de alta parte Belgia, ce are 200 zile pe an cu nori are deja 3% din electricitatea tarii produsa de celulele fotovoltaice ale caselor de particulari....

    Si eu zic ca e bine ca aveti godin. Belgienii au semineuri, fix pt acelasi motiv: motorina creste (un coleg a spus ca in ultimii 10 ani s-a multiplicat pretul de cateva ori asa ca au schimbat centrala casei pe electric), gaz este dar cum e adus de la mare distanta din larg e scump.

    In rest, daca ai timp si stii limba si ai rabdare ai putea organiza cursuri de adaptare si imbunatatire a vietii localnicilor.

    Cele povestite de tine sunt si in orasele grecesti mari dar si in satele turistice. Am rude ce au lucrat prin Grecia si spuneau de comoditatea greaca... aveau gradini si nu si le amenajau cu un minim de legume, aveau cum merge pe jos si preferau masina scumpa, preferau sa plateasca pe romani mai ieftin sa le faca munca si ei sa stea :)

    RăspundețiȘtergere
  5. deci eu am crezut ca glumesti cand vorbeai de calcarul ce ramane pe vase; eu aici nu aveam problema asta, sau ma rog, nu era mai evidenta decat in alta parti; insa venind la Brx m-am crucit, imi fac ceai la fierbatorul de la munca si daca mai ramane ceai in cana seara si nu il arunc se depune pojghita de calcar pana dimineata; asa ca am hotarat sa imi iau cana brita pt munca :) nu-i ideea mea, am doua colege care mi-au luat-o inainte :)

    RăspundețiȘtergere
  6. pt curent electric am vazut acum vreo luna la stiri - cei de la Tesla au lansat pe piata un soi de centrala care transforma energia captata de panourile solare; pretul in State la ora asta e de vreo 3000 de dolari ceea ce, vazut pe termen lung ca investitie, nu e deloc mult - sa ai independenta electrica macar 6 luni pe ani cat e soare, nu e de colea....

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...