marți, 21 iulie 2015

La plimbare - cu un pedometru in buzunar

Omul e facut sa fie biped. Nu asezat pe scaun picior peste picior si cu miinile pe tastatura ca mine, acum. De peste 100 ani de cand omul a devenit din ce mai legat de scaune/canapele/oras au aparut o serie de boli specifice orasului: bolile cardio vasculare (colesterol, diabet, boli cardiace etc) boli ce cauzeaza aprox 60% din decesele actuale. In toate aceste boli preventia este mai eficace decat tratamentele (desi firmele farmaceutice ne-ar vinde orice ca sa...) astfel ca articolele si studiile despre astea abunda.
Recomandarea mea este sa invitati colegul de birou/vecinul la mers pe jos si inlocuit un segment de transport in comun cu o plimbare in ritm alert.

Din 1960 japonezii au inventat un aparat atat de simplu...pedometru. Practic este un device ce masoara numarul de pasi efectuati, functie de balansul piciorului. Pentru cine are telefon smecher cu aplicatii instalate sunt si versiuni software (dar eu nu le-am folosit): Accupedo-Pro pedometer , Runtastic Pedometer, MapMyWalk, Noom Walk, Runkeeper free (eu folosesc versiunea www si imi bag manual harta alergata), Endmodo Sports Tracker, Endmodo Sports Tracker etc
Recomandarile sunt de instalat o aplicatie si...mers. Periodic de verificat si reconfigurat viata; urcatul pe scari, mersul la colegul din biroul vecin in loc de telefonat, inlocuit 2-3 statii de autobuz zilnic cu 10-15min pe jos sunt eficace si cresc vizibil numarul de pasi.
Cati pasi sa facem zilnic? Japonezii spun ca un minim de 7-8 mii pasi zilnic. Altii zic 10 mii este o cifra buna.
Avantaje? Cateva studii spun ca: pt un grup de femei ce au inceput sa faca peste 10 mii pasi, dupa 24 saptamani le-au scazut tensiunea, iar pe grupul de femei supraponderale a scazut nivelul de glucoza din sange.

Conceptul de pedometru mi-a atras atentia ca deseori nu fac nici minimum.... o persoana  este considerata sedentaza daca face mai putin de 3 mii pasi pe zi... iar pt aceste persoane orice miscare in plus aduce un beneficiu imediat.

Cateva idei de a creste distanta zilnica:
-invita vecini/rude la o plimbare
-plimbarile cu cainele (propriu sau al vecinilor)
-renunta la lift
-parcheaza cat mai departe de destinatie
-cand vremea e proasta, plimbare prin mall (faaara cheltuit bani,da?)
-drumetii in natura
-creste distanta zi de zi, cu mici artificii.

De pe alte meleaguri culese: cautat un grup pt plimbare. Sigur sunt si in orasul tau.


Informatii culese de pe:
http://www.livescience.com/43956-walking-10000-steps-healthy.html
http://www.livestrong.com/article/178069-recommended-walking-distances/

9 comentarii:

  1. Eu fac zilnic cam 25.000-30.000 de pasi, pentru ca merg pe jos extrem de mult, dintr-un capat al orasului in celalalt. Rareori iau un mijloc de transport, cand am de carat cumparaturi multe sau ma simt prea rau, in rest pe jos, ador sa fac asta. Cel mai mult imi place sa ma plimb cu prietenul meu, dar ma plimb cu placere si singura sau cu cainele (mai greu, e batran) si de cateva ori chiar am plecat in alte orase sa ma plimb pe jos pe acolo :))

    RăspundețiȘtergere
  2. tu cum numeri pasii? ce folosesti pt asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o aplicatie, se numeste accupedo pedometer, am descarcat-o pe telefon si astfel am evidenta efortului depus.

      Ștergere
    2. Eforturi gen renuntat la lift nu pot face, stau la etajul 10, iar cainele meu nici un etaj nu poate urca, asa ca iau liftul mereu. Si eu ma simt rau daca urc 10 etaje, dar de mers pot merge foarte mult, chiar si in pas rapid. Ultima mea nazbatie in sensul asta a fost o plimbare de 5 ore, fara opriri (doar la toaleta), mers rapid. In plus, stau toata ziua in picioare la serviciu si ma plimb printre rafturi ca un catel care se invarte dupa coada, cu doar 10 minute de stat jos in 12 ore. Am exercitiu, zic eu :))

      Ștergere
    3. Noi n-avem lift. Nici aici nici in Romania. Aici 3 etaje si am prostul obicei ca odata jos imi amintesc ca am uitat una-alta. Romania: 4. Facem ceva sport.
      Io mi-s cam claustrofoba, asa ca de multe ori nu iau liftul, depinde de lift, de dispozitie.

      Ștergere
  3. Asa-i fiu-mio, glumesc si-i zic ca are dromomanie. In Romania nu circula decit pe jos, iar aici uneori mergem undeva impreuna cu masina si el se intoarce pe jos.

    RăspundețiȘtergere
  4. De cand ma stiu am mers mult pe jos, imi place, ieseam la plimbare cu sotul si faceam cel mai des 6 km dar ajunsesem si la 10-12 km intr-o perioada, asta acasa..aici e mai greu cu mersul pe jos pentru ca strazile sunt in rampa sau panta si e foarte obositor, eu sunt invatata sa merg mult pe jos dar aici inca nu m-am acomodat si obosesc..
    La miscare intra orice facem care ne mentine activi, nu numai mersul pe jos, curatenia, ingrijitul curtii/gradinii, joaca cu animalele, toate astea conteaza, de altfel pe vremuri societatea asa isi facea pasii, nu prin mers pe jos ci prin pasi facuti la munca, pe camp sau la animale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am si uitat de mentinutul gradinii, da, e o miscare dar atat de placuta ca nici nu m-am gandit la asta.

      Ștergere
  5. Acum daca tot am telefon smecher de ce sa nu profit, mi-am descărcat o aplicatie din aia, ieri am pus-o in functiune, am iesit in oras la o bere, ocazie cu care am batut cu piciorusul meu fin 9 km, dus intors si plimbat la fata locului ca pentru bere trebuie intai sa iti faci sete :P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...